
Zajęcia w Akademii prowadzimy w modelu STEAM z elementami języka angielskiego.
Model STEAM (ang. Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) to model kształcenia, którego celem jest budowanie kompetencji przyszłości i wspieranie uczniów w podejmowaniu zawodów jutra. Koncepcja nauczania w modelu STEAM opiera się na nauce projektowej, czerpiącej z interdyscyplinarności nauk i wspieraniu innowacyjnego i krytycznego myślenia oraz twórczego rozwiązywania problemów.
Zajęcia z Lego Education wykorzystując klocki lego i lego duplo poszerzają umiejętności kodowania, matematyczne, logicznego myślenia, związane z sensoryką i percepcją dzieci, takie jak:
- percepcja wzrokowo-przestrzenna; pamięć wzrokowa i rozpoznawanie; percepcja figury i tła, stałość formy wizualnej, domykanie kształtów, kinestezja; orientacja i zależności przestrzenne;
- rozpoznawanie i pamięć słuchowa; rozpoznawanie i pamięć dotykowa; – duża i mała motoryka: koordynacja ręka-oko; wizerunek ciała; integracja bilateralna; przekraczanie linii środkowej; rozróżnienie stron ciała; lateralizacja.
Zajęcia opierają się na koncepcji wykorzystywania w codziennej praktyce krótkich i przystępnych ćwiczeń mających uatrakcyjnić dzieciom proces zdobywania wiedzy oraz rozwijania umiejętności i postaw cennych w ich dalszym, dorosłym życiu.
Podczas działania dzieci rozwijają jedną ze szczególnie istotnych funkcji mózgu – umiejętność kontrolowania własnego zachowania w dążeniu do określonego celu. Proponowane zadania pozwalają rozwijać większość obszarów ujętych w podstawie programowej.
ROBOTYKA z LEGO® EDUCATION
z elementami języka angielskiego
Podczas zajęć dzieci w wieku od 6 lat pracują w 2-osobowych zespołach, uczą się kreatywnego myślenia, komunikowania, podejmowania decyzji i współpracy. Razem realizują projekty zgodnie z modelem 4Z: zbadaj, zbuduj, zaprogramuj i zaprezentuj.
Warsztaty dla dzieci z LEGO® są szansą na naukę nowych umiejętności oraz poznanie podstawowych pojęć związanych z robotyką, automatyką, informatyką.
Dzieci przez uczestnictwo w zajęciach:
- zdobywają doświadczenie w programowaniu
- rozwijają kompetencje społeczne i zawodowe i językowe
- wzmacniają pewności siebie i pozytywną samoocenę
- eksperymentują i przezwyciężają przeszkody
- nabywają umiejętności pracy zespołowej
- uczą się poprzez zabawę
KODOWANIE
Na zajęciach dzieci poznają podstawy kodowania. Uczą się odnajdywania punktów na macie do kodowania, wyznaczania tras czy rozwiązywania problemów. Przy użyciu klocków LEGO Duplo poznają świat wokół siebie i próbują go odwzorować w klockowej rzeczywistości. Budują np. wielkie miasto, przez które jedzie kolejka zaprogramowana w odpowiedni sposób.
To dobra okazja do nauki współpracy, komunikacji oraz krytycznego i kreatywnego myślenia. Dzięki zajęciom dzieci uczą się – bawiąc. Poznają, odkrywają i rozwijają się poprzez doświadczenie.
Lego to kreatywne, intuicyjne i wszechstronne rozwiązanie, wprowadzające dzieci w koncepcje wczesnego kodowania, które naturalnie pobudzają ich ciekawość, kreatywność i chęć do wspólnego uczenia się oraz odkrywania świata.
Rozwiązania LEGO DUPLO pozwala małym odkrywcom intuicyjnie eksplorować koncepcje takie jak m.in.: sekwencje pętle, instrukcje warunkowe, rozwijając jednocześnie umiejętności rozwiązywania problemów, krytyczne myślenie, współpracę oraz kompetencje społeczne i emocjonalne.
MATEMATYKA
Lego® Education MoreToMath™ to zajęcia zwiększające kompetencje matematyczne w edukacji wczesnoszkolnej. Program przygotowany został w oparciu o polską podstawę programową. Dzięki pracy ze znanymi i lubianymi klockami LEGO® uczniowie nabędą umiejętności konieczne do rozwiązywania problemów matematycznych. Podczas ćwiczeń wykonywanych indywidualnie lub w grupach będą trenować liczenie, myślenie algebraiczne, wyobraźnię przestrzenną. Zajęcia wspierają w uczeniu rozwiązywania problemów matematycznych w sposób przyjemny dla dziecka Praca w systemie Lego® Education rozwija umiejętność samodzielnej nauki. Uczy także pracy w ładzie i porządku.
WARSZTATY
Metoda “6 klocków” opiera się na koncepcji wykorzystywania w codziennej praktyce krótkich i przystępnych ćwiczeń, powtarzanych regularnie. Ćwiczenia mają uatrakcyjnić dzieciom proces zdobywania wiedzy oraz rozwijania umiejętności i postaw cennych w ich dalszym, dorosłym życiu. Pomysły zebrane w książce “6 klocków – zbiór zadań dla edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej” są podzielone na sześć głównych kategorii. Można tam znaleźć ćwiczenia, które rozwijają umiejętności związane m.in. z sensoryką, mową, językiem, motoryką, zachowaniami społecznymi oraz emocjami.
Warsztaty z robotami zbudowanymi z klocków LEGO® wpływają na wzmocnienie motywacji do pracy, rozwijają umiejętność elastycznego podejścia do problemów, kreatywnego poszukiwania rozwiązań, a forma zabawy pozwala na zmniejszenie poziomu stresu i sprzyja integracji zespołu pracowniczego.
Warsztaty z klockami LEGO® i robotami to potwierdzona w skuteczności metoda poprawy relacji wewnątrz zespołu, oraz atrakcyjna forma rozwoju kompetencji pracowniczych!
W zależności od doskonalonych kompetencji i celu warsztatu tworzony jest scenariusz spotkania.
ROZWIJANE KOMPETENCJE I UMIEJĘTNOŚCI
- praca zespołowa
- komunikacja i współpraca
- logiczne i analityczne myślenie
a poza tym: wspaniała zabawa i integracja
